Klickerträning och besök i ridhuset

Igår blev den lille inklickad och lärde sig att dutta på fingret. Han är så duktig! När Robban kom hem från skolan åkte vi till skogen och gick en liten sväng, och Sarek upptäckte att hästbajs, det är smaskens det. Hmmm… Efteråt blev det ett besök på Lomma BK och vi passade på att träna lite inkallning/budföring. Det gick mycket bra, han kommer som ett skott.

På kvällen blev det en tur ner till ridhuset och det gick kanonbra! Sarek var superkaxig och ville fram till varenda människa och hund. Jag hann bara säga ”han kan vara lite…(blyg)” innan han var framme och skulle ha pusskalas. Vi spanade lite på den stora porten som svajade lite i vinden (inte alls läskigt), en stor grön vattenslang (läskigt 1 sekund) och på fladdrande ensilageplast (kul kampleksak). Han fick mycket uppskattande kommentarer för att han var så tuff :).

Rumsrenhetsträningen har backat något, han har slutat vandra runt och se nödig ut utan sätter sig bara. Men jag får väl helt enkelt ta ut honom ännu oftare. Det ska nog lösa sig :).

Om aggeoco

Jag är en 31-åring som bloggar om oreggade labben Loke och kelpien Vickulas Sarek.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Klickerträning och besök i ridhuset

  1. knud ström nielsen skriver:

    tänk så bra det blir for sarek att du redan haft forsökskaninerna hannibal, loke och menina – jag känner på mig att sarek kommer att få optimal upfostring.

  2. Madelen skriver:

    Jag tycker jag har haft en så snäll och beskedlig valp. Så hade jag telefonmöte idag och då minsann, hittade han lister att gräva på, gardiner att riva i, pipleksaker att pipa (högt) med och avslutade med att kissa inne innan han somnade lagom tills mötet var slut – härliga valpar 😀 .

    Vi har också börjat lite klickerträning: burleken och handtarget har varit hans uppgifter 🙂 . Kul att det verkar gå så bra med blygheten!

    • aggeoco skriver:

      Jag börjar undra om det inte är så att det har varit en tjuvparning trots allt… På samtliga kisserundor ute idag så har jag först tvingts monera loss valpen från skorna, sedan från byxbenet, till sist har jag burit upp honom medan han dragit och slitit i jackärmen. Mallevarning?

      Ja det där med telefonen känner jag igen. Man ber så snällt; ”kan du inte vara lite stilla en sekund” och valpen tittar storögt och säger ”öh, nej?” innan han stjäl min sko för femtielfte gången den dagen.

  3. Fia skriver:

    Så bra att han sköter sej 🙂 Blyg… Jag skulle nog kanske kalla det för att tänka efter ett par sekunder i nya kontakter 😉 Det verkar ju vara bortblåst iallafall 🙂

Lämna en kommentar